Sabtu, 17 Januari 2009

Buat Duit Dari Hak Penjualan dan Penjenamaan Semua (Resell and Private Label Rights)

Buat Duit Dari Hak Penjualan dan Penjenamaan Semua (Resell and Private Label Rights)

Hak Penjenamaan Semula (Private Label Rights)


Dengan cara ini anda akan dapat memiliki produk anda sendiri dengan membeli sesuatu produk yang ada Hak Penjenamaan Semula. Jika anda sudah miliki hak tersebut anda dibenarkan untuk membuat nama baru bagi produk yang anda beli tadi dan juga meletakkan nama anda sebagai pemilik produk. Secara ringkasnya, anda boleh membuat jenama anda sendiri, membuat jualan dan mengaut keuntungan 100% darinya!.

Tetapi model ini tidak sama dengan pemasaran affiliate kerana anda perlulah membuat hosting bagi laman web jualan anda (laman web jualan selalunya disertakan bersama produk yang anda beli), membuat pemprosesan pembayaran anda sendiri serta menghantar sendiri produk tersebut. Berbeza sekali dengan pemasaran gaya affiliate kerana semua itu akan diuruskan oleh syarikat penganjur program affiliate.

Sekarang ada banyak produk yang boleh anda memperoleh Hak Penjenamaan Semula, kebiasaannya adalah e-book dan juga perisian komputer, yang seperti auto responder, barangan fizikal seperti vitamin, gula-gula dan banyak lagi.

Hak Penjualan Semula (Resell Rights)

Cara ini pula berbeza sekali dengan yang di atas kerana dengan Hak Penjualan Semula anda tidak dibenarkan untuk mengubahsuai produk seperti jenamanya dan nama pemiliknya. Tetapi cara ini membolehkan anda untuk menjual dan menyimpan 100% keuntungan. Sama seperti Hak Penjenamaan Semula, tetapi teknik ini bukan pemasaran affiliate.

Untuk mendapat keuntungan dari kedua-dua Hak di atas, anda terlebih dahulu perlu mencari niche (pasaran skop kecil) yang sesuai untuk anda. Pastikan niche tersebut mempunyai pembeli yang berhasrat untuk mencari produk untuk menyelesaikan masalah mereka seperti dalam kategori memasak, hubungan cinta, kewangan, kereta dan lain-lain. Selepas itu barulah anda mencari produk yang mempunyai Hak-Hak seperti yang telah dibincangkan di atas dan seterusnya membuat tawaran anda kepada bakal pembeli.

Jika anda ingin memulakan perniagaan seperti ini, saya tidak menggalakkan anda memiliki produk yang menawarkan hanya satu Hak Penjualan atau Hak Penjenamaan. Sebaik-baiknya carilah laman web yang menawarkan Program Keahlian yang memberi anda akses kepada ratusan produk digital yang mempunyai Hak Penjualan dan Penjenamaan Semula.

Buat Duit Dari Hak Penjualan dan Penjenamaan Semua (Resell and Private Label Rights)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Hafeez, macammana dengan deal semalam? Hafeez tak rugi apa apapun bahkan dapat manfaat daripada setiap jualan yang berjaya saya lakukan. Komisyen tetap masuk ke poket Hafeez tanpa perlu buat apa apa! Saya harap Hafeez dapat berikan kerjasama seperti yang dijanjikan dalam ebook itu.